"ҮЗДІК ЭРГОНОМИКАЛЫҚ ШЕШІМДЕР"
Оқу процесінің эргономикалық-педагогикалық компонентінің рөлі психологиялық және әлеуметтік-мәдени әлеуетті іске асыру, білім беру процесіне қатысушылардың денсаулығын сақтау және нығайту, оқытудың жоғары сапасын қамтамасыз ету, қатысушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту, педагогикалық еңбекті сауықтыру үшін қолайлы жағдайлар жасау болып табылады.
Педагогикалық эргономика оқу ортасы факторларының келесі негізгі топтарын анықтайды:
-физика-химиялық (температура, ылғалдылық, Жарық, шудың болуы және т. б.);
- кеңістік құрылымдары (өлшемдері, пішіні, кеңістік элементтерінің бағдары);
-техникалық-эстетикалық (пішіндердің, сызықтардың әсемдігі, мектеп жабдықтары мен құрал-жабдықтарының бояуы, түстерді эстетикалық пайдалану, т. б.)
- әлеуметтік-психологиялық (тәрбиеленушілер арасындағы қарым-қатынас, топтағы жалпы әлеуметтік-психологиялық атмосфера)
Топ бөлмелері мен жұмыс орындары барынша қолайлы жарықтандырылады, бұл тәрбиеленушілердің жұмысқа қабілеттілігін қамтамасыз ету үшін үлкен маңызға ие. Жарықтың жеткіліксіздігі баланың психикасын және көру мен есту қабілетіне қысым жасайды, балалардың жұмысын тежейді, демек, түзету және білім беру процесінің сапасына әсер етеді.
Микроклимат. Біздің балабақшаның педагогтары режимдік сәттерде және ұйымдастырылған іс-әрекет кезінде СанЕмн талаптарына сәйкес топтық бөлмелердегі температуралық режимді, айналым жылдамдығын және ауаның ылғалдылығын қамтамасыз етуге бағытталған іс-шараларды жүзеге асырады. Бөлмелердегі микроклимат термометрдің көмегімен бақыланады және желдету арқылы реттеледі.
Біздің бөбекжайда топтық бөлмеден, жатын бөлмеден, дәретхана бөлмесінен, қабылдау бөлмесінен тұратын 6 топтық бөлмелер жұмыс істейді.
Тәрбиелеу білім беру процесін оңтайландыру мақсатында топтық бөлмелер орталықтарға бөлінген.
Интерьердің түс дизайны. Адам сыртқы әлем туралы ақпараттың 90% - ын көру органы арқылы қабылдайтындықтан, түстердің әртүрлілігі маңызды. Қаныққан жасыл тыныштық әсерін береді, сары түсті қосқан кезде ол әрекетті ынталандырады, көк - байсалдылық пен ой береді. Сары түс алаңдатады, қоздырады; көк – санадан тыс тереңдеуіне ықпал етеді; қара көк және күлгін қайғы-қасіретті оятады.
Біздің бөбекжайда негізгі ережені ұстанамыз-негізгі аумақты алып жатқан түстер, жарқын емес, жайлы; жарқын түстер ең аз аумақты алатындықтан, бұл маңызды бөлшектерге назар аудартады. Топтардағы құрал- жабдықтардың түс дизайны бөлменің түстерімен үйлеседі.
Тәрбиеленушілердің денсаулығын сақтау және нығайту мақсатында балабақша ғимаратында, спорт залы жабдықталған.
Топтық бөлмелер мен демалыс орны үшін бөлме өсімдіктерін таңдағанда, біз келесі өлшемдерді ұстанамыз:
- өсімдіктер белгілі бір жас тобының бағдарламалық талаптарына сәйкес таңдалады;
- өсімдіктердің иісі күшті, алаңдатарлық болмауы керек;
- өсімдіктер аллергиялық реакция тудырмауы керек;
- өсімдіктер жолдарды жауып, терезелерді немесе шамдарды қараңғыламауы керек.
Топтық үй-жайлар мен рекреацияларды көгалдандыру жалпы интерьермен үйлесімді үйлеседі.
Бөбекжай аумағында топтар саны бойынша балалардың серуен кезінде бақылау, ойындар ойнауына қажетті нысандарымен жабдықталған учаскелер орналасқан.
Сонымен, білім беру және дамыту ортасы балалардың бөбекжайда өзін жайлы сезінуін қамтамасыз етеді, денсаулығын сақтайды және тиісті мінез-құлыққа ықпал етеді. Дұрыс ұйымдастырылған ортаның арқасында әр бала өзіне ұнайтын іс-әрекетті таба алады, өз күштері мен қабілеттеріне сенеді, ересектермен және құрдастарымен өзара әрекеттесуді үйренеді, олардың сезімдері мен әрекеттерін түсінеді және бағалайды.